Vi lämnade Norrköping Midsommarafton 2010 och är nu åter i Sverige efter ett fantastiskt år.















tisdag 7 december 2010

Mot Cap Verde, dag 7

Position: 19 49' N, 19 48' W
Väder: 1-2 m/s, klart, stilla hav
 
Vi är frustrerade, var är vinden? De senaste två dygnen har vi haft lite eller ingen vind. Vi har seglat med slående segel eller kört för motor, båda lika frustrerande. Annars mår vi bra.
 
Precis efter vår senaste uppdatering så fick vi en svärdfisk på kroken, alldeles för stor för vår utrustning, men det var 15 min ren adrennalinkick innan kroken släppte. Man kan se bitmärken i den rostfria kroken.....
 
Nu blir det ett dopp i det stora blå, 25 G i vattnet och 3000m under fötterna.

2 kommentarer:

  1. Wow vilken fångst ni hade på kroken!! Vad ska det bli härnast! Om jag tyder prognosen på Passageweather rätt så får ni snart mer vind...Hoppas det så ni kommer fram någon gång. kramar Helena

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni har det bra... Om jag kan se rätt på vindkartorna så har ni motvind och också ökande vind. Hur långt har ni kvar till Kar Verde öarna? Ni kan väl inte svara på det här nu antar jag. Hur är det, har ni kortvågsradio med??
    Min e-post adress är: jan-ake.sallermo@telia.com

    SvaraRadera