Vi lämnade Norrköping Midsommarafton 2010 och är nu åter i Sverige efter ett fantastiskt år.















onsdag 26 januari 2011

Prickly Bay, Grenada

Nada blad dom andra båtarna

Ja, här ligger jag för ankar i väntanstider... på att Andreas ska dimpa ner med flyget som anländer nu på söndag. Det finns väl värre ställen att vänta på, undertiden har jag passat på att kolla in vad Grenada har att erbjuda. Det blev en heldags tur med guide tillsammans med några engelsmän, som vi träffa i Kap Verde. För att kort summera ön från norr till söder, berg på mitten med några små sjöar och mindre vattenfall, på sidorna hittar man muskotfabrik, rom framställning 75% och kanske det bästa chockladtillverkning.

Vy över Prickly Bay

Sen har det blivit ett antal vändor in till St Georges där jag bl a hittade ett härligt dammigt museum, gått runt på varje gata och marknad - vilket har gått ganska fort. Sen är jag ju inte helt själv är i Prickly Bay det ligger minst 30 - 40 andra båtar här också, ett kort tag låg svenskbåten Allie där jag blev bjuden på ny fångad baracuda - bra och trevligt! Sen är det engelsmännen och en ny svenskbåt jag kan åka och fika hos eller gå ut och ta öl med.

På aktern av båten vid rodret var det efter överfaten en hel koloni med växter och djur som bosatt sig - dom fanns inte där när vi åkte från Kap Verde. Nästan otäckt många var dom, det har nog troligen dragit ner farten en del - inte kontigt att det tog sån tid över... Dom är numera i alla fall borta nu som mycket av rosten på båten, salt och smuts etc det är väll det jag också har roat mig med att fixa till båten i topp trim.

Jaaa, men gud vad jag börjar bli trött på denna ö...



1 kommentar:

  1. Jag skyndar, håller på att frysa ihjäl här hemma.
    Puss A

    SvaraRadera